آموزش متوسطه

آموزش متوسطه قسمت اول

مقدمه

آموزش و پرورش نهاد اجتماعی است که در بالندگی هویت فرد و تبلور شخصیت و ی می تواند نقش بسار مهمی را بازی کند . مدرسه از آن رو در رشد شخص نقش حیاتی دارد که اولاً در دورانی که از تکامل  او وارد عمل می شود که یادگیری به سهولت انجام می شودو ثانیاً ، با کنترل مثبتی که در مربیان کودکان و نوجوانان اعمل می کنند امر بالندگی و رشد شخصی آنان را جهت زندگی فردی و فردی اجتماعی فرد مفید ، سرعت می بخشند.

ادامه نوشته

آموزش متوسطه

آموزش متوسطه قسمت دوم

ابوعلی سینا معتقد است که برنامه آموزش کودک در مدرسه باید قرآن ، شرعیات ، ورزش ، اشعار و زبان را شامل شود. به نظر ابن سینا معلم باید طبع و قریحه کودک را بسنجد و بموقع متناسب با استعداد و هوش ، او را در جهت گزینش شغل مناسب راهنمائی کند . کیکاوس بن اسکندردر قابوس نامه چند باب را در زمینه اشتغال به کارهای مهم آداب و اوصاف صاحبان و مشاغل نگاشته است . او ضمن تاکید برلزوم یادیگری شغل و پیشه آموزی برای همه طبقات ، کسب دانش و هنر را یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش می انگارد . خواجه نصرالدین طوسی نیز معتقد است که معلم باید طبیعت کودک خود را بشناسد و استعداد او را کشف کند وبرای او رشته تحصیلی معین کند و هنری را به وی بیاموزد . از اینرو ، یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش ، آموختن صنعت و هنر به دانش آموزان است . سعدی نیز بر یاد دادن صنعت و هنر تاکید فراوانی به متعلمان از طریق نظام آموزش و پروش تاکید می کند.

ادامه نوشته

استرس

تعریف استرس       

    استرس به معنى فشار و نیرو است و هر محركى كه در انسان ایجاد تنش كند، استرس زا یا عامل استرس نامیده مى شود. تنش ایجاد شده در بدن و واكنش بدن را استرس مى گوییم به عبارتى هر عاملى موجب تنش روح و جسم و از دست دادن تعادل فرد شود، استرس زا یا عامل استرس است.

ادامه نوشته