پایان نامه
مقدمه:
آموزش وپرورش از مهم ترین نهادهای اجتماعی می باشد ودر واقع ، کیفیت فعالیت سایر نهادهای اجتماعی نیز تا اندازه زیادی به چگونگی عملکرد آن بستگی دارد.
اهمیت آموزش وپرورش در زندگی انسان ولازم وملزوم بودن ادامه حیات وآموزش وپرورش باعث گردیده است که انسان ها همواره بر تلاش ومساعی خود برای سازماندهی وتحت کنترل در آوردن این فرایند خطیر بیفزایند؛ از جانب دیگر پیشرفت های علمی ویافته های جدید بشری درعرصه علوم وتکنولوژی در اهمیت وقوت بخشیدن این تلاشها نقش به سزایی داشته است .
نهاد آموزش وپرورش، نهادی است که پایه های قوت وضعف یک جامعه را پی ریزی می کند. بر همگان ثابت شده است که تعلیم وتربیت نجات دهنده هر جامعه از رکود وانحطاط وتوسعه دهنده آن در جهت پیشرفت وترقی است .
از جمله مسائل مهمی که معمولآ کل جوامع ، مخصوصا"جوامع در حال رشد، در ارتباط با آموزش وپرورش با آن مواجه هستند، ارزشیابی است. از آنجا که برنامه های درسی، نقش محوری در نظام آموزشی دارند، بنابراین ارزشیابی برنامه های درسی متناسب با علایق وتوانایی های ذهنی دانش آموزان ونظام آموزش کارآمد ، امری مهم وحیاتی است.
این پژوهش نیز، در راستای مباحث فوق به ارزیابی اهداف ومحتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی سال اول متوسطه وتناسب آن با علایق وتوانایی های ذهنی دانش آموزان از دیدگاه دبیران وصاحب نظران برنامه درسی می پردازد ودر صدد آن است تال به نتایج مناسبی در این زمینه دست یابد.
برای دریافت متن کامل مقاله یا تحقیق مورد نظر خود ایمیل بفرستید با تشکر مدیر وبلاگ