مقدمه

مسئله افت تحصیلی در آموزش و پرورش یکی از مهمترین مسایل و مشکلات حاد نظامهای آموزش و پرورش درغالب کشورهای جهان می باشد. منابعی که از این راه تلف می شود، چه به صورت عمر انسانها، یا منابع مادی و مالی، هر ساله رقم زیادی را شامل می شود. اقتصاددانان، آموزش و پرورش را به صنعتی تشبیه می کنند که بخشی از سرمایه و مواد اولیه ای را که باید به محصول نهایی تبدیل می شد، تلف نموده و نتیجه مطلوب و مورد انتظار را به بارنیاورده است.

بی توجهی جامعه نسبت به تهیه و اصلاح امکانات فیزیکی مدرسه و کمبود وسایل کمک آموزشی جهت یادگیری معنی دار، کثرت دانش آموزان یک کلاس و بی توجهی به امکانات رفاهی معلمین ابتدایی، تبعیض بین آموزگاران مقطع ابتدایی با مقاطع بالاتر، سنگی مطالب درسی درپایه پنجم به نسبت پایه های دیگرابتدایی، نامتناسب بودن هدفها و محتوای برنامه ها با نيازها، استعداد و علاقه دانش‌آموزان، نامتناسب بودن روشها و امکانات آموزشی با محتوای برنامه ها، نامتناسب بودن معلمان از نظر صلاحيت ها ، شايستگی ها و تعداد با نيازهای برنامه، نامتناسب بودن مقررات و شرايط و فضای مدرسه و کلاس با نيازها و شرايط اجتماعی، نامتناسب بودن روشهای ارزشيابی و سنجش يادگيری و پيشرفت تحصيلی دانش‌آموزان و تأکيد زياد بر امتحانات از مجموعه عوامل نااستاندارد آموزشگاهی هستند که باعث افت تحصيلی مدارس ابتدایی به ویژه پایه پنجم می شوند.     

                                                           (مرتضی امینی فر، 1365)

فهرست مطالب

·        بیان مسئله

·        اهمیت وضرورت

·        پیشینه ی پژوهش

·        فرضیه ها

·        اهداف پژوهش

·        تعریف مفهومی وعملیاتی

·        جامعه ی آماری

·        آمار توصیفی

·        ابزار اندازگیری و روش تحقیق

·        روش گردآوری داده ها

·        محدودیت پژوهش

·        منابع

برای دریافت متن کامل مقاله یا تحقیق مورد نظر خود ایمیل بفرستید با تشکر مدیر وبلاگ